Netechnologinės inovacijos

ES parama prekės ženklų, įmonės procesų, dizaino, organizacinėms inovacijoms.

1/9/2024

Parama verslui
Parama verslui

Remiama veikla:

Netechnologinės inovacijos: prekės ženklų, įmonės proceso (išskyrus skaitmeninių technologijų diegimą), dizaino ir organizacines inovacijos. Finansuojama:

1. proceso ir (arba) organizacinių inovacijų diegimas;

Procesų inovacijų diegimas – naujo arba reikšmingai patobulinto gamybos arba pateikimo būdo diegimas, įskaitant svarbius technologijų, įrenginių arba programinės įrangos pakeitimus, įmonės lygmeniu. Ši apibrėžtis neapima nedidelių pakeitimų arba patobulinimų, gamybinių arba paslaugų teikimo pajėgumų didinimo, įdiegiant papildomas gamybos arba logistikos sistemas, kurios yra labai panašios į jau naudojamas, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba iš esmės patobulintais gaminiais.

Organizacinių inovacijų diegimas – naujo organizacinio metodo taikymas įmonės lygmeniu, organizuojant darbo vietas arba išorės santykių srityje. Ši apibrėžtis neapima pakeitimų, paremtų įmonėje jau taikomais organizaciniais metodais, valdymo strategijos pakeitimų, susijungimo ir įsigijimo, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba reikšmingai patobulintais gaminiais.

2. originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo veikla;

Originalaus dizaino sprendimų sukūrimas ir (arba) diegimas – tai naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimas ar jau esamo gaminio ar paslaugos dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus: pirma (dizaino sprendimo sukūrimo) veikla, apimanti dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, antra (dizaino sprendimo diegimo) veikla, apimanti dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžio (-ių) gamybą.

3. prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo, registracijos veikla.

Prekės ženklas – žymenys, padedantys atskirti sukurtą produktą nuo kitų rinkos dalyvių sukurtų produktų, pavyzdžiui: žodiniai, grafiniai, spalviniai, erdviniai, judesio ar pan.

Reikalavimai pareiškėjui:

1. Labai maža, maža arba vidutinė įmonė;

2. Įmonė projekto veiklą turi įgyvendinti vidurio ir vakarų Lietuvos regione;

3. Įmonė iki paraiškos pateikimo yra veikianti ne trumpiau kaip 2 metus, kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais per pastaruosius dvejus finansinius metus sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimų struktūroje ir vidutinės metinės pajamos (iš savo pagamintos produkcijos) per pastaruosius dvejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo yra ne mažesnės kaip 75 000,00 Eur;

Finansavimas:

1. Skirta 5,0 mln. Eur lėšų;

2. Didžiausia galima parama – 140 000 Eur:

2.1. proceso ir (arba) organizacinių inovacijų diegimo veiklai – iki 100 000 Eur;

2.2. originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo veiklai – iki 35 000 Eur;

2.3. prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo, registracijos veiklai – iki 5 000 Eur;

3. Mažiausia galima parama – 20 000 Eur;

4. Finansavimo intensyvumas – iki 50 proc. procesų ir organizacinių inovacijų diegimo išlaidoms, iki 70 proc. originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo išlaidoms ir prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo (pakeitimo), registracijos išlaidoms.

Tinkamos finansuoti išlaidos:

1. procesų ir organizacinių inovacijų diegimo išlaidos:

1.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams;

1.2. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 3 procentus nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

1.3. išlaidos priemonėms, įrenginių įsigijimo, išperkamosios nuomos išlaidos, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Visas įsigyjamas turtas turi būti naujas ir ilgalaikis;

1.4. išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;

1.5. papildomos pridėtinės išlaidos ir kitos veiklos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir panašiems produktams, tiesiogiai susidariusios vykdant projektą (netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą);

2. originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo išlaidos:

2.1. naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos originalaus dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) paslaugų pirkimo išlaidos;

2.2. naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos originalaus dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokestis;

3. prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo (pakeitimo), registracijos išlaidos.

Konkursinio balo skaičiavimas:

1. Iki 50 balų skiriama už projekto metu kuriamų ir (ar) diegiamų originalių netechnologinių inovacijų skaičių. Didesnis balas suteikiamas už didesnį netechnologinių inovacijų skaičių;

2. iki 30 balų skiriama už projekto efektyvumą. Vertinamas įmonės nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo sumos santykis. Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kuriuose įmonės nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo sumos santykis bus didesnis;

3. iki 20 balų skiriama už įmonės eksporto planuojamą augimą. Daugiau balų bus suteikiama tiems projektams, kurių apskaičiuotas eksporto augimas bus didesnis.

Jeigu Jus domina ši ES parama, pateikite užklausą arba susisiekite:

Rimtautas Dališanskis

+37060794278

rimtautas@letslean.lt